Pandemijos iššūkių sprendimus NASA hakatone įkvėpė ir astronautų patirtis
Šeštadienį iš Kenedžio kosminių skrydžių centro Floridoje pakilęs amerikiečių pilotuojamas „SpaceX“ erdvėlaivis „Crew Dragon“, sekmadienį sėkmingai pasiekė Tarptautinę kosminę stotį (TKS). Šį istorinį savaitgalį vyko ir tarptautinis virtualus NASA Space Apps COVID-19 hakatonas, pritraukęs daugiau nei 15000 dalyvių, kurie, susibūrę į 1500 komandų, pateikė savo sprendimus pandemijos iššūkiams. Prie hakatono prisidėjo 5 kosmoso agentūros: NASA, Europos kosmoso agentūra (ESA), Japonijos aerokosmoso tyrimų agentūra (JAXA), Prancūzijos kosmoso agentūra (CNES), Kanados kosmoso agentūra (CSA) ir didelis skaičius savanorių iš 6 pasaulio regionų. NASA vertinimui savo sprendimus pateikė ir 4 stiprios dalyvių iš Lietuvos komandos.
Komanda „getO2“, kurią sudarė dieną prieš hakatoną susibūrę lietuviai inžinieriai ir geologė, pasirinko iššūkį „Purify the Air Supply“. Remdamiesi TKS pavyzdžiu, komandos nariai sukūrė interaktyvią oro kokybės stebėjimo sistemą, susidedančią iš modernios nešiojamos dėžutės su joje esančiais jutikliais ir programos, apdorojančios patalpų jutiklių, vietinių meteorologinių stočių bei NASA duomenis. Sistema gali pateikti rekomendacijas dėl oro kokybės pagerinimo, pavyzdžiui, pasiūlyti vartotojui nusipirkti oro valymo įrenginį, įjungti drėkintuvą, uždaryti langus ir pan. Šis sprendimas ypač aktualus pandemijos metu, kai žmonės didžiąją laiko dalį praleidžia namuose.
Komandos „WorkFromBed“ nariai hakatonuose dalyvauja ne pirmą kartą ir jau turi patirties praėjusių metų „Space Apps Vilnius“ hakatone. Komanda pasirinko iššūkį „The Isolation Solution“ ir, remdamiesi ESA ir NASA duomenimis bei astronautų patirtimi kosmose, sukūrė tinklalapio, skirto padėti žmonėms esantiems saviizoliacijoje, prototipą. Svetainėje komanda pateikia naudingą informaciją apie fizinę ir psichinę sveikatą, dalinasi astronautų, patyrusių izoliaciją kosmose, patarimais ir siūlo vartotojams išbandyti žaidimą, simuliuojantį atronauto dieną kosmose. Komandos teigimu, toliau vystomas sprendimas galėtų būti naudingas ir astronautų treniravimui.
Komanda „How does the Mars sound?“, kurią sudarė du lietuviai, pasirinko iššūkį „The Art of It All“ ir sukūrė mobilią aplikaciją, generuojančią raminančius garsus pagal vartotojų pasirinktus parametrus ir Marso vaizdus. Programėlė nuskaito NASA nuotraukų spalvų reikšmes (RGB ir t.t.) pritaiko jas įvairiems garso efektams formuoti. Šis sprendimas padeda vartotojams atitrūkti nuo COVID-19 pandemijos rūpesčių „apsilankant” Marse.
Komanda „Oversight”, sudaryta iš dviejų lietuvių ir dviejų užsieniečių, pasirinko iššūkį „Human Factors“ ir sukūrė kompiuterinį žaidimą, kuris supažindina vartotoją su COVID-19 viruso plitimo veiksniais ir radikalių kovos su virusu priemonių poveikiu. Interaktyviame žaidime yra modeliuojamas socialinis elgesys ir viruso plitimas tam tikruose regionuose. Vartotojui keliamas iššūkis suvaldyti viruso plitimą iki kol bus išrasta vakcina, priimant sprendimus, susijusius su viruso prevencija, ir matant savo veiksmų pasekmes. Žaidimas pabrėžia socialinio nuotolio ir saviizoliacijos svarbą pandemijos metu.
NASA Space Apps COVID-19 hakatono laimėtojai bus paskelbti šių metų rugpjūčio pradžioje. Bus renkamos šešios nugalėtojų komandos 6-iose kategorijose. Nugalėtojai laimės kvietimą į NASA Kenedžio kosminių skrydžių centrą Floridoje ir galimybę pristatyti savo idėjas NASA, ESA, JAXA, CNES ir CSA atstovams bei kitus prizus.
NASA Space Apps COVID-19 Challenge – tai kasmetinių NASA Space Apps Challenge renginių dalis. NASA Space Apps Challenge 2019 m. rudenį pirmą kartą įvyko Lietuvoje ir subūrė net 17 komandų. Šių metų NASA Space Apps Challenge renginys vyks 2020 m. spalio 2-4 dienomis. Visorių informacinių technologijų parkas – renginio NASA Space Apps COVID-19 Challenge ambasadorius ir renginio NASA Space Apps Challenge 2020 organizatorius Lietuvoje. Naujausią informaciją apie Space Apps renginius Lietuvoje sekite Space Apps Vilnius Facebook paskyroje.